čtvrtek 30. října 2014

Čtecí návyky TAG


Do tohoto tagu mě nominovala Adelle z blogu World of Books. Doufám, že si tag užijete stejně jako já ;)

1. Máš doma určité místo na čtení?

Ano. Ráda čtu v posteli, protože je to nejpohodlnější místo které znám. V případě, že se mi nechce ležet, sednu si do křesla po boku svých koček, a pokračuji v činnosti :)

2. Záložka nebo kousek papírku, který se právě válí poblíž?

Preferuji záložky nad obyčejným kouskem papíru - jsem strašný perfekcionalista.

3. Můžeš prostě jen tak přestat číst, nebo nejprve dočteš kapitolu?

Ne, jsem radši, když dočtu celou kapitolu :) 
Víte, ono se občas stane, že jestli-že skončíte uprostřed kapitoly, tak další den nevíte, co se stalo.

4. Jíš nebo piješ během čtení?

Mnoo..., občas si dám něco dobrého na zub, když čtu knížky z knihovny =D Ale pokud se jedná o ty moje, tak bych radši umřela hlady. A pochopitelně nesmím zanedbávat pitný režim ať už čtu knihu z knihovny nebo z mé ''knihovničky''.

5. Posloucháš u čtení hudbu nebo televizi?

Jak kdy - občas si vemu ke knize sluchátka a mobil, nebo si sednu k televizi a poslouchám co nového.

6. Čteš vždy jednu knihu, nebo několik naráz?

Nejradši čtu jen jednu knihu. Příběh si pak více užívám (jako teď momentálně Harryho Pottera a Vězně z Azkabanu) :3 Ovšem nebyla bych to já, kdybych nezkusila číst víc knih naráz. Můj největší úspěch rozečtených knih bylo číslo 3. A naštěstí to byly různé žánry, takže žádné spletení příběhů dohromady nebylo.

7. Preferuješ čtení doma nebo čteš kdekoliv?

Raději doma než například ve škole mezi těmi uřvanými paviány (nic proti jo?) =D

8. Čteš nahlas nebo pouze ve své mysli?

Když jsem byla mladší, četla jsem s oblibou nahlas, ale teď už radši držím zobák a čtu ve vlastní mysli :) Bůh ví, jak by reagovali lidé v mém okolí =D

9. Čteš si některé pasáže dopředu nebo dokonce přeskakuješ kapitoly?

Kdysi jsem to dělávala a věřte mi, nedá vám to nic jiného než samé spoilery ^^

10. Lámeš hřbet nebo se jej snažíš uchovat jako nový?

Nikdy, nikdy! Kdo by to dělal chudinkám knížečkám? :O

11. Píšeš si do svých knih?

Odpověď je stejně jednoznačná jako ta předchozí.


Nebudu nikoho nominovat, takže kdo by měl zájem se ho zúčasnit, může taky :)

7 komentářů:

  1. zajimave odpovedi. libi se mi, jak bys nad vlastni knizkou umrela hlady a nad knihovnickou se klidne najis :-D :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak už jsem se několikrát přesvědčila, tak ty knihy z knihovny jsou nesmrtelné! =D

      Vymazat
  2. Prosím, prosím, knížky z knihovny jsou taky knížky a budou je po vás číst další lidi, uvědomte si to! Absolutně nechápu jak si někdo může půjčit něco, co není jeho a svačit nad tím, ale se svojí knížkou by to nikdy neudělal! Ta knížka není vaše, je půjčená, máte za ni zodpovědnost! Pokaždé mi krvácí srdce, když někdo vrací knížku upatlanou, rozbitnou s tím, že už to tak bylo.... A knížky v knihovně opravdu nejsou nesmrtelné, spousta se jich musí kvůli takovým čtenářům prostě vyhodit a je to škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za vyjádření názoru.
      Jak jsem někde už psala, jsem perfekcionalistka a když si něco ''dám'' nebo udělám, tak to po sobě uklidím. Zas takové prasátko nejsem, abych knihu upatlala například (blbej příklad) od nuttely. Kolikrát sama naházím obaly od bonbónů v knize vypůjčenou z knihovny, tomuhle by se měl říkat vrchol. Tu ''nesmrtelnost'' knih jsem z části brala jako srandu a je možné, že v knihovně nějaká leží, která je jedna z nejvíce půjčovaných a už nějakou tu dobu tam je a je stále použitelná ke čtení. Je smutné, že se někdy musí poničené knihy vyhodit. Ale knihovnice má za úkol tu knihu zkontrolovat a jestli je poničená, musí se s předchozím ''majitelem'' dohodnout na pokutové částce. V dnešní době se to bohužel zanedbává :/

      Vymazat
  3. Ako môžeš čítať pri telke? Za to máš u mňa poklonu, lebo ja to zvládam ledva pri hudbe bez slov :D Inak, fajnový článok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti ani nevím, nejspíš se moc vžívám do příběhu :)

      Vymazat
  4. Obaly od bombonu jsou nejmensi zlo. Ver mi, zazila jsem daleko horsi veci. A je dost neprijemne, kdyz ctenari zatloukaji a nechapou, proc by meli platit, nebo nahrazovat ponicenou knihu. Nerikam ze k nim patris, ale vetsina lidi odmita nest odpovednost za svoje ciny. Je to smutny.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda za každý váš komentář! Děkuji vám za něj ♥
Kritiku, rady i pochvalu beru, koneckonců... i já se mám ještě co učit :)