Recenze: Ledové oči

Autor: Katrin Stehle
Nakladatelství: Fragment
Série: /
Anotace:
Pečlivě zvaž, komu věnuješ svou důvěru. Mohl by to být nesprávný člověk...
Noc v Berlíně.
Školní výlet považuje Kira za skvělý nápad až do chvíle, kdy zabloudí. V cizím městě si připadá ztracená a zoufalá. Z ničeho nic se však odněkud vynoří mladý muž, který jí pomůže. Gunnar je pro Kiru záhadou, je jako její spřízněná duše, se kterou se nechce rozloučit. Zůstávají v kontaktu a píší si e-maily. Každý však skrývá nějaké to tajemství, někdo malé a druhý temné a děsivé... Příběh, který začal tak romanticky, se mění v noční můru. Zvládne se Kira zbavit nebezpečí, které jí hrozí?

Zelená je barva trávy, žab a limetky...

Jsou sympatie mezi Kirou a Gunnarem skutečné?

Cítím jeho mrazivý pohled na zádech.
Kira, náctiletá teenagerka se ztratí na školním výletě v Berlíně. Už začíná zoufat, když v tom se objeví mladý muž, který se jmenuje Gunnar. Zjistí, že mají spousta věcí společné a když ji doprovodí na hotel, obejme ji a dá své telefonní číslo. Později si začnou psát e-maily a její nejlepší kamarádka Beke jí varuje, ať si dá pozor. Hrozí nebezpečí?

Kira se chová jako každá jiná puberťačka, chce si najít kluka za každou cenu. Nechápu, jak se chovala na začátku knihy a jak na konci - to jako láska dokáže změnit charakter? :O Jo a mám tu jednu perličku: To, že vás kamarádka (dokonce nejlepší) varuje před onou osobou neznamená, že to myslí zle! =D Velký potlesk pro Kiru, která to pochopila přímo naopak. Opakem Kiry je Gunnar, který se autorce vskutku povedl ;) Nečekejte od něho žádné ''normální chování'', žije si zkrátka ve svém vlastním světe plné ambicí.

Knížka Ledové oči je formátu paperback a má zhruba 160 stránek - což mne trochu překvapilo, protože jsem čekala, že kniha bude ''rozsáhlejší''. Autorka se během knihy snažila ponaučit čtenáře mladší 18 let a dle mého názoru je skvělé do knih dávat tuto tématiku. Zvlášť, když nynější generace denně prosedí mnoho hodin nad facebookem, twitterem či instagramem.

Nejvíce mě mrzí ten utnutý konec knihy - buď měla autorka určený počet stran nebo jí zrovna došly nápady na závěr. Kdybych měla knihu zhodnotit 2 slovy, byla by to: ponaučně průměrná :) Pokud si chcete knihu přečíst a nevíte, rozhodně to zkuste. Je to malá knížečka, která se čte hodně rychle a myslím, že neztratíte tím mnoho času. Definitivní hodnocení ve hvězdičkách je 3.