sobota 10. ledna 2015

Recenze: Vampýrská akademie

large (1)Název: Vampýrská akademie (z orig. Vampire Academy)
Autor: Richelle Mead
Nakladatelství: Domino
Série: 1. díl
Anotace: Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose uprchly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají v obrovském nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové.Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů.
Naštěstí je tady ale dhampýrka Rose, v jejichž žilách se smísila krev vampýrů a lidí, takže dokáže zlým Strigojům lépe čelit. V tajemném a ponurém světě akademie ale nebude snadné odolat všem nástrahám a zradám: Lissa bude muset opatrněji využívat svých nadpřirozených schopností, aby nepadla do strigojské pasti, a Rose se musí vzdát velké lásky, aby mohla kamarádku ochránit a za žádných okolností ji nezklamat. Jediné, nač se totiž mohou obě spolehnout, je jejich vzájemné pouto, jejich přátelství…

Dhampýrka Rosemarie Hathawayová to nemá moc jednoduché. Po návratu do akademie nemá zrovna s Lissou tu nejlepší pověst a nezbývá jim nic jiného, než se přizpůsobit - to znamená návrat do ''normálního'' života školy. Všechny drby postupně odcházely, ale podivné vraždění zvířat udělá nový rozruch. Zvládne Rose čelit těm, kteří se snaží dopadnou Lissu? Dokáže ovládnout své city k trenéru Dimitriovi? To vše zjistíte, jakmile půjdete do knihy ;)

V bitvě jsi nádherná, jako anděl, který přichází vykonat spravedlnost. - Dimitri Belikov

O téhle sérii jsem slyšela mnoho. Pokaždé jedno a to samé: přečti si to, přečti! Nom..., a přečetla! =D Kdysi (cca 3/4 roku zpátky) jsem viděla film, s českými titulky. Film nebyl špatný, celkem se mi i líbil :) Ale jakmile jsem teď dočetla knihu, mám chtíč se na to znovu juknout a buď to zhejtovat nebo pochválit.

Rose vám hned od začátku připadá jako prima oprsklá puberťačka. Hezká a talentová, která se umí o sebe postarat. Již několik let (ještě před útěkem) se připravuje na svoji práci, zabíjet Strigoje alias zlé upíry. Má jediný cíl - stát se strážkyní své přítelkyně Liss a bránit ji před vším zlým. Vasilisa Dragomirová je taky fajn holka. Sice se příběh nevypráví z jejímu úhlu pohledu, ale rozhodně se nebude moc lišit od Rose. Lissa je ta opatrná, Rose ta bezstarostná. Krásně se doplňují, že? :) Dimitri je celkem pašák, co? =D Patří mezi nejlepší strážce Morojů a doučuje Rose v boji. Jope, mám ho sice moc ráda (ty scénky s Rose, jujky :3), ale raději Masona (dá se tak říct nejlepší kamarád Rose) a Christiana Ozeru (Moroj, nikdo ho nemá rád a spřátelí se s Liss) ^^

Já měla s Bohem jasnou dohodu: souhlasila jsem s tím, že v něj budu věřit - tak trochu -, pokud mě nechá každou neděli spát. - Rose

Páni, nečekala jsem, že autorka bude tak skvěle psát. Perfektně (s velkým P) rozumí světu dospívajících. Knihu napsala svižně, ani jste u toho nemuseli moc přemýšlet. Jestliže jste ve věku 12 - 17 let, kniha (a možná i celá série) se vám bude zaručeně líbit! Budete mít rádi Ros za její povahu, budete fandit Lisse, ať vše dá dohromady a vůbec, budete doufat v něco zlomového :) Hodnocení 4 z 5.

Obálka

Vampire Academy (Vampire Academy, #1)   Vampire Academy   Vampýrská akademie (Vampýrská akademie, #1)
                                                      Španělská                              Anglická                   Česká (2. vydání)