neděle 4. září 2016

Recenze: S láskou, Rosie

S láskou, RosieNázev: S láskou, Rosie (z orig. Where Rainbows End)
Autor: Cecelia Ahern
Nakladatelství: Motto
Série: /
Anotace: Nejlepší přátelé Rosie a Alex se musí vinou osudu rozloučit na neurčito, aniž by si dokázali navzájem přiznat pravdu o svých citech. Jejich přátelství pokračuje dlouhé roky pouze prostřednictvím e-mailů, dopisů a dlouhých telefonních hovorů, které si vyměňují přes oceán. Žijí své vlastní životy a hledají štěstí a „poklad na konci duhy“.



Už odmalička jsou Rosie a Alex nejlepší přátelé. Sdíleli spolu šťastné i smutné momenty. Zvrat nastane v den rozlučkové párty, po níž se Alex odebere do Spojených států studovat na Harvard. Rosie si chce otevřít hotel, ale na to bude potřebovat hotelovou školu a tak zvažuje univerzitu v Bostonu. Ani jeden si nedokáže představit život bez toho druhého a chtějí své přátelství udržet za každou cenu. A tak začínají dlouhé roky prostřednictvím e-mailů a dopisů. Avšak žádný z nich nikdy nedokázal přiznat pravdu o svých citech...

Nejkrásnější věc na světě je mít nejlepšího přítele. - alex


Dalo by se říct, že jsem na tuhle recenzi jaksi "zapomněla". Měla jsem kupu práce ohledně příprav do školy a na blog jsem neměla čas. Ale za to jsem si našla kratičký čas na čtení. Teď je neděle, kupodivu nejsem ve stresu a dostala jsem chuť dopsat recenzi na S láskou, Rosie. Na tuhle bichli jsem měla zálusk asi rok, od vydání filmu se stejným názvem, ale dostala jsem se k ní až teprve teď. Na obálce zaujmou slavní britští herci Lily Collins a Sam Claflin. Lily můžete znát z neúspěšného snímku Mortal Instruments a Sama z Hladových her v roli Finnicka nebo z nového snímku Než jsem tě poznala :) Cecelii Ahernovou jsem doteď neznala, i když má na kontě spoustu úspěšných knih, podle kterých se natočily filmy, jako například PS: Miluju tě.

Zaskočila mě forma psaní. Místo klasické formy, na kterou jsme natolik zvyklí, se objevuje zcela nová forma ve formě e-mailů a dopisů. Více forem forem nemůže být? Vypadá to velice zajímavě, ale těžce se do toho dostává. Po začátku plném strastí jsem se ponořila do spletitého příběhy Alexe a Rosie. Jsou to nejlepší přátelé, i když to mezi nimi trošičku jiskří chemií. Čekáte na chvíli, kdy si vyznají lásku, ale nedočkáte se jí, protože jeden z nich se stěhuje až na druhý konec světa. Rozhodně to je konec světa a ani si to nedokážu představit :P I když je tohle téma velice oblíbené, autorka se pustila do něčeho nevídaného. Tento příběh se neodehrává rok nebo dva. Nechtělo se mi to počítat, tak nanečisto říkám přes dvacet let =D Taky tomu odpovídá velikost knihy...

RUBY: Fajn, chci vědět, co to držíš za dietu, abych jí mohla naordinovat Garymu.
ROSIE: Žádnou dietu nedržím, Ruby.
RUBY: Ale vypadáš nezdravě, jako bys byla nemocná. Byla bych ráda, kdyby vypadal přesně takhle. Ošklivě, vychrtle, vyčerpaně...
ROSIE: Díky.
RUBY: Jen jsem ti chtěla pomoct, Rosie. Pověz mi, co se děje. (str. 170)

V Římě měla Lily nádherné šaty :3
Tento příběh byl velice napínavý a dramatický a taktéž nepředvídatelný. Bylo to velmi realistické a oba dva hrdinové dostali hodně kopanců od života. Každý doufal, že ten druhý ho miluje, ale nebyli si tím jistí a tak zůstali důvěrnými přáteli a začínali si hledat partnera na celý život. Za normálních okolností bych říkala stay friendzone, ale tohle je maličko jiná situace. Tyhle zapeklité romantické příběhy moc nežeru, ale zkusit se to jednou musí, no ne? Občas jsem měla chuť zabíjet, ale to mám skoro vždycky, když postava dělá něco, co by neměla =D Rosie s Alexem jsem měla ráda a tajně jsem doufala v dobrý konce. Jestli byl nebo nebyl zjistíte sami, pokud si na tuhle knihu troufnete ;) Myslím si, že za pokus to stojí. Zas tak špatná kniha to nebyla a pokud nejste čtenářský typ, doporučuji film všemi deseti (y) Byl o dost lepší než kniha, což moc často neříkám, a herecké obsazení bylo báječné. Samozřejmě tam naleznete více odchylek, ale spokojíte se s nimi, protože vidět film jako kopii knihy může být někdy nepatrně nudné :) Kniha byla fajn a proto ji odměním 4 hvězdičkami. Myslíte si, že nejlepší přátelé můžou být i něco víc?


Obálka
Slovinská - Thajská - Anglická
Na koncu mavrice   รัก, เพื่อน   Love, Rosie

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem ráda za každý váš komentář! Děkuji vám za něj ♥
Kritiku, rady i pochvalu beru, koneckonců... i já se mám ještě co učit :)