Recenze: Anna krví oděná

Název: Anna krví oděná (z orig. Anna Dressed in Blood)
Autor: Kendare Blake
Nakladatelství: Baronet, 2013
Série: 1. díl
Anotace:
Cas Lowood zdědil vzácné poslání: zabíjí mrtvé.
Před ním to dělal jeho otec, dokud nebyl hrůzně zavražděn duchem, kterého měl zabít. Vyzbrojen otcovým tajemným a smrtícím athame, Cas cestuje po zemi se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který větří duchy. Společně se vydávají po stopách legend a místního folklóru a snaží se držet krok s mrtvými zabijáky. Otravné věci jako budoucnost neřeší a přátele si drží od těla.
Když přijedou do nového města, aby našli ducha, jemuž místní říkají Anna krví oděná, nečeká Cas nic než obvyklou rutinu: nastěhovat se, vypátrat a zabít. Místo toho ale najde běsnící prokletou dívku, přízrak, s jakým se dosud nesetkal. Stále nosí šaty, které měla na sobě v den své brutální vraždy roku 1958. Tehdy byly bílé, ale teď jsou rudě potřísněné a kape z nich krev. Od své smrti Anna zabíjí každého, kdo se opováží vstoupit do jejího opuštěného viktoriánského domu, kterému kdysi říkala domov. Avšak z nějakého důvodu Casův život ušetří.

Recenze
Anna krví oděná..., pod tímhle názvem si knihu představím jako horor/thriller, ale kdo by ne? Vždycky jsem si přála mít doma v ''knihovničce'' alespoň 1 knihu v žánru hororového, ale nevím, zda-li po dnešku bych ji tam opět zařadila... Nechci tím naznačit, že se mi nelíbila, ale prostě mě moc nesedělo to slovíčko horor. Každopádně jsem si přečetla pár recenzí a názory jsou rozporuplné: některým připadala jako strašidelná a některým ne. Takže se spíše řadím mezi ty, kterým kniha nedala strašidelný pocit, že někde v rohu ložnice číhá nějaká nestvůra.

Postavy
Theseuse Cassia Lowooda (neboli Casa) jsem si oblíbila až v ''2. polovině'' knihy. Proč? Protože do té doby neustále něco vysvětloval a že by někde byla fakt pořádná akce? Carmel Jonesová mi padla do oka hned. Narozdíl od jiných blondýn z knih byla více méně chytřejší a to u mě dává plus autorce :) Thomas ? (nemohu si vybavit jeho příjmení) byl podle mě velice stydlivý, ale během děje se z něj stávala lepší a lepší postava. Dokonce jsem na konci přemýšlela, zda je lepší: Thomas nebo Cas. A můj rozsudek je: že Thomas! Radši se mě neptejte, jak jsem se k tomu dopracovala :D A nejlepší nakonec: Anna Korlovová nebo-li Anna krví oděná. Annu jsem si hned od začátku zamilovala a bylo mi jí strašně líto, když jsem se dozvěděla její celý příběh...

Hodnocení
Nejprve jsem chtěla dát pouze 3 hvězdičky za konec, ale neustále mě hryzalo svědomí. Nakonec jsem to musela přehodnotit a dávám 4 hvězdičky, protože kdybych se měla vcítit do autorky a přemýšlela bych nad koncem 1. dílu, zřejmě bych k ničemu nedospěla. Z toho plyne, že obdivuji autorku, jak dokázala ukončit 1. díl. PS: Uvažuji o koupi 2. dílu, ale neustále váhám :)

Obálka
Na tu obálku se neustále nemohu vynadívat, páč je to ta jedna z nejkrásnější obálek, které jsem kdy viděla. A málem bych zapomněla!..., přikládám další 3 obálky ze zahraničí ;)

Italská                     Anglická                     Turecká