sobota 17. ledna 2015

Recenze: Mortal Instruments: Město z popela

Název: Mortal Instruments: Město z popela (z orig. Mortal Instruments: City of Ashes)
Autor: Cassandra Clare
Nakladatelství: Mladá fronta
Série: 2. díl
Anotace: Clary Frayová si toužebně přeje, aby se její život vrátil do normálních kolejí. Ale co je vůbec normální, když jste lovec stínů, zabíjíte démony, vaše matka je v kómatu způsobeném kouzlem a vy najednou vidíte obyvatele podsvěta, jako jsou vlkodlaci, upíři a víly? Kdyby se Clary obrátila ke světu lovců stínů zády, mohla by trávit víc času se svým nejlepším kamarádem Simonem, ze kterého se postupně stává něco víc než jen kamarád. Lovci stínů ji však nehodlají nechat odejít, obzvláště její pohledný, avšak nesnesitelný znovunalezený bratr Jace. Navíc jediný způsob, jak by mohla Clary pomoci své matce, je najít Valentýna, nebezpečného a zákeřného lovce stínů, který je zároveň jejím otcem. V napínavém pokračování románu Město z kostí Cassandra Clareová vtáhne čtenáře zpět do temných spárů newyorského podsvěta, kde moc znamená pokušení a láska s sebou vždy přináší nebezpečí.

To je moje motto. Nebrat nic pod dvacet centimetrů. - Isabela

Naše drahá Clarissa je opět mezi námi a v tomhle díle nás čeká obzvlášť velké vzrůšo lidičky!
Clary si toužebně přeje se vrátit do vyjetých kolejí jejího prostoduchého života. Bohužel se to jaksi nedaří... Ano, tráví víc času se svým nejlepším kamarádem Simonem (který chce víc než se kamarádit), ale lovci stínu ji jen tak neopustí, zvlášť její ''znovunalezený'' pohledný bratr Jace. Teď je otázkou, jestli se vůbec někdy její matka z kómatu probudí. Mohla by se probudit, když naleznou jejího manželka? Zákeřného lovce stínu Valentýna?

Nebojácnost
Začátek příběhu nastartoval příjezd rodiny Lightwoodových zpátky do New Yorského Institutu. Seznámíme se s ostatními členy (matkou Marysou, otcem Robertem a nejmladším synem Maxwellem). Jak jsem řekla. Dvojka začíná nabírat na obrátkách hned od začátku. Buď se neustále budete smát dokonalým poznámkám od Jace (občas zazářil i Alek či Krasomil) nebo vás bude zajímat vývoj příběhu. Já jsem vsázela na to, že by se měl tento díl o trochu polepšit a? Polepšil. Až na občasné výpadky to šlo celkem hladce! =D

Autorka, respektive C. Clare si opět hraje se všemi postavami tak, jak jen to jde (některé jsou obzvlášť povedené). Hlavním tzv. tahačem děje je Clary spolu s Jacem, kteří mají sourozenecko-milenecký vztah. Tím nechci říct, že ostatní postavy jsou tam zbytečně, ale je vidět na autorce snaha udržovat své náctileté čtenářky v nejistotě, jak to nakonec dopadne mezi těma dvěma.

Máte pravdu. Když o tom tak přemýšlím, poštovné budete muset nejspíš zaplatit sama. - Jace

Clary Frayová se nám trošinku polepšila. Už to není ta chuděrka matinka, která potřebuje neustále zachraňovat i před louží krve. Cítím, že se z ní stane výtečná lovkyně stínů, má na to velký talent :) Po kom asi? Jace? Jace. Foréver nejlepší postava z celé série, to mi věřte. Arogantní, zbrklý a k tomu sarkastický - oh my god O.O Marry me =D Pokud jste zastánci teamu Simon, tak s vámi nekamarádím! :P Simon mi už od prvního dílu připadal jako páté kolo od vozu. Je možná fajn, že se v průběhu druhého dílu fyzicky změnil, ale furt to není postava, o kterou bych stála. Nejstarší potomek Lightwoodů je Alek, který na rozdíl od jedničky se skvěle zlepšil. Tak trochu se z něj stává vtipálek a rozhodně mu to s Krasomilem Pohromou přeji :3 Btw., just better Magnus Bane, huh? Prostě tři sta let starý magič nemůže mít tak podělané jméno, to ne! -_- Uvažuji o tom, že si v knížkách pokaždé přepíši jeho jméno (škoda jen, že jsou to knihy z knihovny)...

Mmnnn, že bych dala 5 z 5? Ono by to nebylo špatné, ta kniha si to zaslouží. Takže oki, má je mít ;) S radostí bych se ráda pustila do nadcházejícího dílu s názvem Město ze skla, ale nevím, kdy se k němu dostanu :/ Snad brzičko.

Obálky
Ta italská je tak slaďoučká :3
A také je dost povedené 2. vydání české obálky... :)