středa 25. března 2015

Recenze: Hunger Games: Vražedná pomsta

Vražedná pomsta (The Hunger Games, #2)Název: Hunger Games: Vražedná pomsta (z orig. The Hunger Games: Catching Fire)
Autor: Suzanne Collins
Nakladatelství: Fragment
Série: 2. díl
Anotace: Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje! Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

Pokud si zoufalá doba žádá zoufalých činů, pak mohu jednat tak zoufale, jak si jen přeju. - Katniss

Strhující pokračování Hladových her. Katniss si myslela, že jakmile skončí všechny tyto hrátky s Kapitolem, bude mít klid do konce svého života. Mýlila se. Když ji navštíví sám prezident Snow osobně, má za úkol při turné vítězů napravit to, co způsobila. Dva vítězové v jednom ročníku her není obvyklé a nikdy se tak nestalo. Stačí pouhá jiskra ke vzpouře.

Ukázka: Kdyby záleželo na mně , snažila bych se na celé Hladové hry zapomenout. Nikdy o nich nemluvit. Tvářit se, že šlo o ošklivý sen. Jenže Turné vítězů mi to nedovolí. Je promyšleně načasované doprostřed období mezi dvěma ročníky Hladových her a Kapitol takto neustále připomíná krajům, že žijeme ve stínu této obludné a hrozné soutěže. (str. 9)

Povstání. Tohle je jediné slovo (myslím si), které by mělo charakterizovat následující díl. Ale ještě pořád jsme tady, u recenze na Vražednou pomstu. Je celkem těžké tuhle knihu zhodnotit, když skoro furt uvažujete, co se může v dalším díle stát (sice vím malé spoilery, ale furt nevím úplně vše =D). Až na sek na začátku jsem tuhle knihu polovičně hltala (protože škola a bla bla bla). Z toho vyplývá, že nikdy nečtěte HG 2 v průběhu školního roku, zvlášť před přijímacím řízením =D

Katniss v tomhle díle mi připadala trošku zvláštní. Nejdřív tamto a potom tamto. Názory střídala jako ponožky. Chápu, že to neměla lehké, ale prostě... prostě xD Pochopitelně tohle neznamená, že ji přestávám mít ráda! Furt ji mám ráda, třeba jen o trošičku míň :) Peetouš je furt stejný a ňuňatý :3 Akorát mi to vyhovuje, aspoň na něj nemusím měnit názor. Jelikož to je druhý díl, samozřejmě zde přibude pár lidiček navíc - a těch tedy je. Uděláme dohodu, vypíšu jen ty své oblíbence, ju? ^J^ Fajne, takže jsou to: Finnick - pokud vím, toho má rád každý (ovšemže =D) a Johanna - ve filmu mi sice přišla víc sympatická, ale v knize to dohání kuráží a drsňáctvím :) HG se může pochopitelně chlubit největším záporákem, prezidentem Snowem. Řeknu to tak: Sice je záporák, ale na jiné záporáky jednoznačně nemá. Srovnejte ho třeba s Voldemortem O.o Jiná liga, a taky jiná story už.

Nemohu se už dočkat, až si konečně přečtu ten zbývající (třetí) díl! :3 Kamarádka mi řekla, že podle ní byl film mnohem lepší než kniha (tím myslím zase ten třetí díl) a tohle mě nakoplo jak něco =D Dokonce už po několikáté poslouchám original motion picture soundtrack, btw., Lorde se pořádně předvedla. [Ať ji to tak zpívá dál :)]. Nemohu si vůbec stěžovat na konec knihy. Byl mnohem lépe zakončen než u první. Dávám 5 z 5.

Obálka
Opět pěkné provedení... ;)
Anglická - Německá - Čínská