neděle 6. září 2015

Recenze: Polibek pro Annu

Polibek pro Annu (Polibek pro Annu, #1)Název: Polibek pro Annu (z orig. Anna and the French Kiss)
Autor: Stephanie Perkins
Nakladatelství: CooBoo
Série: 1. díl
Anotace: Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti. A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala…

Anna se rázem ocitne v romantickém hlavním městě ve Francii, aniž by uměla jediné slůvko po francouzsky. Cítí se zrazena, protože její rodiče jí posílají přes půlku planety na roční studium do neznámého prostředí a ani o to nestála. Byla se sebou v Americe spokojená.
Pak se ale seznámí s partou fajn lidí, kteří jí pomůžou se vypořádat s francouzštinou. Mezi nimi je i Étienne St. Clair, kluk, který se naprosto liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala... A jelikož jsme v hlavním městě plné romantiky a historie, mohlo by se něco neočekávaného stát.

Tuhle bachratou knížečku mně doporučila má kamarádka s tím, že je to oddechovka a že se rozhodně zamiluji do St. Claire... A ano, byla to skvělá oddechovka a ano, oblíbila jsem si St. Claire jako ku příkladu Maxona, Jona Sněha nebo samotného Jace :) Zajisté bych mohla pokračovat dál, ale to by jsme se nedostali k hlavní části hodnocení =D

Mám tě rád jako místo, kam vede tajná stopa, jako věc mezi stínem a duší, jako dar. - pablo neruda


Samotný nápad byl briliantní. Američanka v Evropě obklopená jazykem, který je neskutečně těžký. I já jsem ho krátkodobě studovala a nechtějte slyšet mé chrčení =D Zas tak velká sranda to není, to mi věřte. Ale tak zase, když si najdete kamarády, kteří umí bezchybně anglicky, je to v podstatě lepší :) Aby ne, když se příběh odehrává v okolí SOAP (School of America in Paris) v Paříži =D

Ještě donedávna jsem brala Paříž jako město, které skoro všichni viděli a vyfotili se s Eiffelovkou v pozadí. Klidně mě odsuzujte jak chcete, ale opravdu jsem to nebrala jako výjimečné město. Výjimečné město je dle mého skromného názoru Londýn, který jsem opravdu toto léto navštívila a hodlám ho znovu navštívit :) Ale po přečtení Anny mám velkou chuť navštívit historickou část Paříže. Zvláště Île de la Cité. Ostrov na francouzské Seině, který se nachází v samotném srdci metropole. Koneckonců je tam i Notre-Dame, jedna úplně z prvních gotických staveb. Navíc tam nalezneme ultimátní knihkupectví Shakespear a spol. na nultém kilometru <3 Více informací naleznete v knize, kde se Étienne docela rozkecal při obhlídce města =D 

Ukázka: Miluju jeho klukovský smích a jeho zmačkaný trika a jeho směšnou pletenou čepici. Miluju jeho velký hnědý oči a to, jak si kouše nehty, a jeho vlasy miluju tak moc, že bych z toho umřela.
Jenom jednu věc na něm nemiluju. Jeho holku. (str. 232)

Anna and the French Kiss - Moviegoers by leabharlann
Joshua, Rashmi, Anna, Étienne a Meredith.
Anna mi připadala hodně sympatická (a taky čistotná!). S tou hygienou a uklízením mě dokonale prokoukla =D Rozhodně se ještě můžeme chlubit občasnou nešikovností a vtipem =D Občas mě opravdu dojalo, jak se chovala k některým osobám, ale pokaždé si to vyžehlila :)
Étienne... ou yeah, vtipný to týpek s malým vzrůstem :o =D Trpaslík rozhodně není, ale má takovou tu ''drobnou postavu''. Moc se mi na něm líbilo, že taky má rád historii jako já a že se nestydí za své projevy vůči historickým postavám. Co takhle Napoleon, jak byste ho vystihli?
Zbytek party, Josh, Rashmi a Mer(edith) byli taky naprosto boží! :) Každá postava měla něco do sebe a ráda bych o nich něco slyšela i v dalších volných pokračováních z pera autorky Stephanie...

Tímhle odstavcem bych chtěla ukončit celou tuto recenzi a napsat finální počet hvězd. Jak jsem již zmiňovala, knížka stojí rozhodně za to a doporučuji ji úplně všem, kteří se neštítí štítku romantika :) Kdo by měl zájem, před nějakou dobou vyšel 2. a teď i 3. díl této série. Půjdete do toho? Já rozhodně ano ;) A už se nemohu dočkat na další pokračování, jééj! 5 z 5. Merci za to, že jsi.

Shrnutí
Klady - romantický příběh plný sympatických postav; skvěle vylíčené prostředí; lehké čtení; pozitivní aura.
Zápory - žádné nevidím...


Obálka
To mi takhle připomíná... =D Když jsem ohodnotila Eden (která byla o něco horší než Anna) 5 hvězdičkami, musím to co nejrychleji napravit! -_- :) Anna si těch 5 opravdu zaslouží. A stejně na to kašlu.
No nejsou to rozkošné obálešky? <3
Portugalská - Bulharská - Anglická
Anna e o Beijo Francês (Anna and the French Kiss, #1)   Целувка за Ана (Целувка за Ана, #1)   Anna and the French Kiss (Anna and the French Kiss, #1)

6 komentářů:

  1. Ahojky, tuuhle knížku jsem taky četla a líbila se mi, jen mi dlouho dumalo hlavou jak se vlastně čte jméno Étienne :D Tobě ne?
    - http://mujcreativelifenaruby.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při první zmínce jsem si to jméno hodila do překladače a poslechla jsi, jak se čte po francouzsky :) Rychle vyřešeno =D

      Vymazat
  2. Nedivím se, že jsi dala 5 hvězdiček :D

    OdpovědětVymazat
  3. Máš ráda Joshe? To je dobře, v Isle si ho užiješ! :D
    A do dvojky jdi, Lola byla ještě lepší ^^

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda za každý váš komentář! Děkuji vám za něj ♥
Kritiku, rady i pochvalu beru, koneckonců... i já se mám ještě co učit :)